Sunday, May 30, 2010

culture shock?


bangun pepagi di hari ahad. banyak benda nak buat hari ni. berkenaan tajuk di atas..agak terharu la,aku dah agak mesti ramai yang beranggapan sebegitu..tapi xsalah pon..dalam dunia ni mesti la banyak perumpamaan n anggapan.tapi aku penah bace la, kalo tgk orang tu jahat,jangan hina dia sebab ko xtau nanti bila dia bertaubat,dia lagi beriman dari ko. gitulah lebih kurang. dan, xsalah jugak kalo nak berdakwah,menasihati sebab tu kewajipan sesama muslim. n kadang2 cara yang keras,wat sakit hati orang,kemarahan tu pon berkesan utk orang tu insaf,tapi jarang.orang kalo dah bengang,dia ignore dah point yang sebenar.aku tak marah orang2 yang menjalankan kewajipan dia..orang wat salah,wat dosa,tegur..tu betol. 

tapi culture shock.tu dah lebih... dari dulu lagi aku mcm ni.bukak tutup,bukak tutup. cume ikut keselesaan.tak suke mencuri perhatian orang. if kat situ culture dia mmg xheran org freehair. aku selesa. if aku jejalan nak kete je.kat kampung atau mane2 pon. aku freehair. if pegi piknik,kat kampung.aku freehair. kat kuantan..memalam,freehair.siang2 xfreehair.camni la.. bukan hukum agama yang aku persoalkan di sini,slh tetap slh. cume kalo xtau pape,baik diam je..mengata dalam hati mcm orang lain. ape yang nak di culture shock kan kat k.l ni. heran sgt ke aku ngan k.l ni. aku dok g keje balik keje.lepak2.balik.g keje.balik keje..wekend lepak ngan faizal,kak elle,xpn bdk2 ni..lepak,karoke jamban la paling enjoy pn,bisnes jarang2,xpon dok rumah.tu jelah. club smpai skang xde hati nak jejak.town nu boleh bilang ngan jari sblh tangan je bape kali aku pegi jejalan. kalo pegi pon ada keje nak buat. so,heran kah aku dengan k.l ni. so buat si narrow minded tuh.aku dah simpan lame topik nih.saje je bagi panas enjin sket..hahar...

bukan ape..aku nih jenis xkaco orang.. hal aku pon belambak nak setel.. *mane faizal ni...kate nk joging!!!* ok, buat die hard fans..jangan shock dengan topik bengang yang pertama nih.nanti aku taip lagi time aku bengang... semawi,bagus ada perubahan pada hutan simpan ko..n janggut yang kenonon seksi tuh..tapi aku tepakse berbahak2 pada pertemuan pertama slps perubahan tu sbb npk jambu sket. tapi ok la..drp npk mcm bangla (bangla yang ensem la). aku xde mase sgt nk pegi merepek ngan ko..so kite merepek kat sini. buat die hard fan yg kedua. macik alinaku tersayang. bukan xnak gi meru kak..kami sedang menyelesaikan sesuatu pd wekend ni..tahler..ada2 sajaaa.ni dalam mood bulan mengambang..mcm2 sakit.hope u have nice weekend without us..hehehs.nanti kite wat nasik tomato plak....:P mood memasak membuak2.miss u bebeh..

ok then.mandi n joging...*mane faizal nih??* huh...
abes


 

No comments:

Post a Comment